تهران ، جنب آباد جنوبی ، میدان چهارباغ شرقی ، 16 متری جنوبی ، پلاک 5

شستشوی فرش ماشینی

[vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

شستن فرش ماشینی :

امروزه انواع زیرانداز به چشم می خورد که طرح حیوانات در بافت آن به کار رفته است.این طرح ها ریشه در غارنشینی انسان دارد،مدل های گوناگونی از زیر انداز با طرح و نقش های کلاسیک ومدرن وطرح اسلیمی به ثبت رسیده اند.

با گذشت زمان و تلفیق هنر وصنعت ،باعث رشد و تکامل فرش های ماشینی شده ،به طوری که امروزه شهرهای کاشان وآران وبیدگل مهد تولید فرش های ماشینی هستند.

ایران مهد تولید فرش دستباف است،ولی با اختراع ماشین آلات صنعتی وبه هم آمیختن هنروصنعت وتکنولوژی توانسته همگام با جوامع صنعتی دیگرپیش رفته وانواع فرش های ماشینی را تولید کند.

انواع فرش ماشینی:

فرش های ماشینی شامل فرش ماشینی پشمی،آکریلیک،پلی استر،پلی پلیتین،نایلونی وفرش های ماشینی کلاسیک وفانتزی وپتینه می باشند.

فرش پشمی:

فرش ماشینی پشمی ازپشم گوسفند به همراه الیاف مصنوعی دیگر بافته می شود،این فرش برای مناطقی که مرطوب هستند کاربرد کمتری دارد، زیرا رطوبت باعث پوسیدگی فرش پشمی می شود. ولی برای مناطق کوهستانی که آب وهوای سرد وخشکی دارد مفید می باشد زیرا پشم گرما را به خود گرفته ومحیط را بهتر گرم می کند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

شستن فرش پشمی:

پشم الیافی گرم و نرم دارد که رطوبت را به خود جذب می کند و رطوبت باعث پوسیدگی فرش پشمی می شود.پشم الیاف نرمی دارد وگردوخاک وغبار ناشی از محیط را کمتر جذب می کند بنابراین فرش ماشینی پشمی نسبت به دیگر فرش های ماشینی دیرتر چرک شده وکثیف می شود.شستن اینگونه فرش ها در منزل توصیه نمی شود بهتر است که فرش ماشینی پشمی را به قالیشویی های معتبر واگذار کنید تا فرش شما را با توجه به نوع الیاف با مواد شوینده ی مرغوب وسازگار با الیاف فرش پشمی شسته شود تا آسیبی به فرش ماشینی پشمی شما وارد نشود،و رنگ فرش نیز تغییر نکند.زیرا فرش پشمی در برابر مواد شوینده ی قلیایی حساس بوده ورنگ فرش پشمی به قهوه ای بدرنگ تغیییر رنگ می دهد.

فرش ماشینی آکریلیک:

الیاف آکریلیک راهمراه پشم دربافت فرش ماشینی آکریلیک به کار می برند.به همین خاطرظاهرفرش آکریلیک مانند فرش پشمی نرم ومحکم است ولکه را کمتر جذب می کند وشستشوی این فرش هم آسان است.فرش های آکریلیک در برابر رطوبت وکپک ورنگ پریدگی مقاومتر هستند.

شستن فرش آکریلیک:

این فرش ها چون پشم در بافت آن به کار می رود بهتر است برای شستن آن از قالیشویی کمک بگیرید تا  الیاف فرش آکریلیک شما آسیب نبیند.ولی برای نظافت وتمیزی در منزل می توانید مقداری شامپوی فرش را با آب کمی ولرم مخلوط وکف آن رابا یک اسفنج روی سطح کثیف شده بکشید تا فرش تمیز شود.

فرش پلی استر:

الیاف پلی استر با ابریشم مصنوعی دربافت این فرش بکار می گیرند .فرش پلی استر براقّ ودرخشندگی خیره کننده ای دارد ودر بین فرش ها پرمخاطب ترمی باشد.الیاف پلی استر گرد وخاک وکثیفی راکمتر جذب می کند وبه همین دلیل دیرتر کثیف می شود برای مکان های کم رفت وآمد مناسب است.

شستن فرش پلی استر:

فرش پلی استر چون الیاف ابریشم مصنوعی رد بافت آن به کار می رود این الیاف بر اثر شستشو، براقّیت وجلای خود را به مرور از دست می دهند و اگر از مواد شوینده ی نامرغوب برای شستشو استفاده شود باعث بی کیفیتی رنگ وآسیب به الیاف فرش می شود پس بهتر است شستن این گونه فرش ها را به مراکز قالیشویی معتبر واگذار کنید.

ترکیب آب وسرکه ی سفید وجوش شیرین می تواند در تمیزی فرش پلی استر در منزل به شما کمک کند.  

فرش ماشینی پلی پروپیلین:

این گونه از فرش ها مناسب اتاق کودک وخواب هستند.فرش پلی پروپیلین بسیارمقاوم ونرم ولطیف می باشند.برای مناطق مرطوب مثل شمال مناسب است زیرا رطوبت راکمتر جذب می کند.

شستن فرش پلی پروپیلین:

 الیاف این فرش نایلونی ومصنوعی می باشد وآلودگی وگرد وخاک وکثیفی رازیاد جذب نمی کند وتمیز کردن آن هم آسان است.برای شستشو در منزل می توانید از شامپو فرش وآب ولرم کمک بگیرید.

فرش ماشینی نایلونی:

این فرش ازدیگر فرش های ماشینی گرانتر است،زیرا از مواد مصنوعی نایلونی دربافت آن بکار می رود .در برابر فشار پایه مبل واثاثیه منزل بافت این فرش مقاوم است ودوام بالایی دارد.مناسب مکان های پر رفت وآمد می باشد.برای مناطق مرطوب مثل شمال که رطوبت بالایی دارد بهترین فرش هاست.

شستن فرش ماشینی نایلونی:

این فرش شستن آن راحت وآسان است و با استفاده از موادشوینده ای که اسیدی نباشند وبه الیاف فرش آسیب برساند مناسب می باشد.

فرش ماشینی پتینه:

سبک بافت ومواد اینگونه فرش ها متفاوت تر است نسبت به دیگر فرش های ماشینی، بنابراین فرش ماشینی پتینه را  بهتر است در دکوراسیون های فانتزی وکلاسیک استفاده کرد ودر مکان هایی که کم رفت وآمد وکم جمعیّت هستند از اینگونه فرش ها بهره گرفت.

شستن فرش ماشینی پتینه:

این فرش ها چون سبک قدیمی وکهنه کاری دارند رنگ والیاف فرش حساسیت بیشتری را نسبت به دیگر فرش های ماشینی می طلبد. بنابراین فرش پتینه برای این که یک شستشوی مرغوب وعالی داشته باشد تا الیاف فرش آسیب نبیند بهتر است فرش را به مراکز قالیشویی معتبر ومجاز سپرد تا ضمن تمیزی فرش،الیاف آن هم سالم بماند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

چند توصیه برای تمیز نگه داشتن فرش های ماشینی در منزل:

  • هفته ای دو مرتبه سطح فرش ها را جارو بکشید.
  • سعی کنید ماهی یک مرتبه از یک مایع شوینده ی ملایم وآب برای تمیز کردن سطح رویه ی فرش ها کمک بگیرید.بایک اسفنج نرم کف به دست آمده ازمخلوط پاک کننده را در جهت خواب پرز فرش روی فرش بکشید تا گردوخاک وغبار ناشی از محیط رااز روی فرش پاک کنید.
  • اگرکودک ویاحیوان خانگی دارید از مواد شوینده ی طبیعی مثل (آب،سرکه ی سفید،جوش شیرین)برای تمیزی سطح رویه ی فرش ماشینی خود استفاده کنید.
  • مخلوط آب وآمونیاک برای تمیزی فرش های ماشینی ابریشمی مفید است.
  • ترکیب آب،سرکه ی سفیدونمک هم برای تمیزی روز مره ی فرش ها مفید است.
  • هرگز از آب گرم برای شستن فرش ماشینی پشمی استفاده نکنید زیرا آب گرم ویا داغ باعث نافرم شدن فرش شما می شود وبه بافت فرش پشمی آسیب می رساند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

قبل از هرگونه اقدام به تمیزی وشستشوی فرش در منزل بهتر است از مراکز قالیشویی معتبر مشاوره بگیرید تا با یک شستشوی غیر اصولی به فرش خود آسیب وارد نکنید.هرگونه لکه بری واستفاده از مواد شوینده ی نامرغوب ممکن است خسارت جبران ناپذیری به فرش شما وارد کند.

 ((قالیشویی شهباز )) باکادری کاملا مجرب وحرفه ای در زمینه ی شستشو ولکه بری فرش ،ضمن شستن فرش های مشتریان در مناطق 22 گانه ی تهران وحومه آماده مشاوره وراهنمایی شما در شستشوی بهتر فرش های ماشینی به همشهریان می باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

امتیاز page
Call Now Buttonتماس تلفنی