تهران ، جنب آباد جنوبی ، میدان چهارباغ شرقی ، 16 متری جنوبی ، پلاک 5

شستشوی فرش دستباف

[vc_row pix_particles_check=””][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

تاریخچه ی فرش در جهان:

در زندگی پس از غارنشینی انسان ها به تقلید از پرندگان از شاخ و برگ درختان وگیاهان ،سعی کردند برای خود زیر انداز تهیه کنند.ولی به مرور زمان وزندگی یکجا نشینی و به وجود آمدن شهرنشینی و همچنین آموختن فن وهنربافندگی ازپوست وموی وپشم حیوانات کمک گرفته وزیرانداز نرمتری برای خود بافتند.

فرش دستباف ایرانی مربوط به دوره ی ساسا نیان و هخامنشیان وچند صد سال قبل از میلاد می باشد.در کتاب کوروش هم مطالبی در مورد فرش دستباف ایرانی نوشته شده ودر دوره ی صفویان وشاه عباسی صفوی که سیر تحول فرش به اوج خود رسیده واین اثر اصیل وایرانی رشد چشمگیری داشته ودو شهر تبریز واصفهان بیشترین سهم تولید وصادرات فرش دستباف ایرانی را در این دوره داشتند.

فرش ایرانی در دوره ی ساسانیان وهخامنشیان رشدی چشمگیری داشته بطوری که فرش(( پازیریک ))کهن ترین فرشی است که از طرح دوره هخامنشیان در آن بکار رفته ودر موزه ای در روسیه نگهداری می شود.

[/vc_column_text][vc_column_text]

علّت توجه جهانیان به فرش دستباف ایرانی:

گرم کردن وراحتی هنگام نشستن از جمله اهداف تولید فرش بوده و

رنگرزی الیاف فرش با استفاده از مواد معدنی وگیاهی وطبیعی صورت می گرفته است.

با گذشت زمان وتلفیق هنرو صنعت باعث رشد وتکامل فرش دستباف ایرانی شده است.

تنوع رنگی زیاد،کیفیت مواد اولیه ی فرش،وهنروظرافت خاصی که در بافت فرش ایرانی است،ازعلت های جلب توجه جهانیان به فرش دستباف ایرانی بوده است.

[/vc_column_text][vc_column_text]

نظافت و پاکیزگی فرش دستباف:

با ترویج زندگی شهرنشینی واستفاده از فرش دستباف به عنوان زیر انداز امر شستشو وبهداشت فرش هم مورد توجه قرار گرفته است.اولین قالیشویی در دهه ی 40

ودر تهران افتتاح شد.امروزه با توجه به ارتقاء فرهنگ وبهداشت عمومی خانواده ها، بهداشت منازل و وسایل آن بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفته ، به طوریکه هر خانواده در سال یک و یا دو بار اقدام به شستن فرش منزل خود می کنند.این امر موجب سلامت افراد خانواده وپیشرفت بهداشت عمومی جامعه شده است.

[/vc_column_text][vc_column_text]

شستن فرش دستباف ایرانی:

در زندگی امروزی ما که اکثر افراد آپارتمان نشین هستند کار شستشوی فرش سخت وقدرت بدنی مضاعفی را می طلبد که این کار از عهده ی افراد خانواده خارج بوده واین امر یعنی شستشوی فرش را باید به مراکز قالیشویی معتبر ومجاز سپرد.

برای شستن فرش دستباف باید به نوع الیاف،رنگ ومواد به کار گرفته شده در بافت فرش دستباف دقت کرد تا شستن فرش باعث آسیب به رنگ وبافت فرش نشود.در این راستا ما به شما چند راهکار اصولی وحرفه ای ارائه می دهیم .

-حتما شستن فرش دستباف را به مراکز قالیشویی معتبر واگذار کنید.

-قبل از شستن فرش دستباف باید از نوع مواد والیاف به کار رفته در بافت فرش آگاهی داشته باشید تا از آسیب احتمالی به فرش جلوگیری کنید.

  • فرشی که در مسیر رفت وآمد زیاد قرار دارد را باید زود به زود شست تا این آلودگی وکثیفی به دیگر نقاط منزل نرسد.
  • سعی کنید فرش دستباف را در مسیر های پررفت وآمد پهن نکنید،پاخوردن زیاد فرش دستباف باعث سایش پرزهای فرش دستباف می شود.
  • گردوخاک وغبار ناشی از آشپزی در منزل به مرور روی فرش نشسته وباعث چرب شدن سطح فرش ومحیطی برای آلودگی وتجمع میکروب می شود.بهتر است سطح رویه ی فرش دستباف را ماهی یکبار بامایع قالیشویی وآب ولرم شستشو دهید.
  • فرش های دستباف پشمی بافت نرم ومحکمی دارند ولکه را به راحتی به خود نمی گیرد وشستن فرش دستباف پشمی راحتراست.
  • فرش های دستباف پشمی در برابر رطوبت،کپک ورنگ پریدگی مقاومند.ولی در برابر مواد شوینده ی قلیایی حساس بوده وبه رنگ قهوه ای در می آید.
  • فرش دستباف را درمکان های مرطوب پهن نکنید،رطوبت باعث پوسیدگی فرش دستباف می شود.
  • فرش دستباف شمااگردرمسیرپررفت وآمدی است هر چند وقت یکبار فرش را سروته کنید تا پرزهای فرش دستباف شما آسیب نبیند.
  • برای ازبین بردن لکه ی زرد رنگ ولکه ی چای وقهوه وکثیفی فرش دستباف از وایتکس استفاده نکنید،استفاده از موادسفیدکننده برای فرش دستباف باعث رنگ رفتگی وایجاد لکه ی سفید روی فرش و همچنین ضعیف شدن تارو پود فرش دستباف می شود.

[/vc_column_text][vc_column_text]

شستن فرش دستباف در قالیشویی:

شستشوی فرش در منزل باعث می شود ناخواسته تاروپود فرش دستباف آسیب ببیند و رنگ فرش دستباف هم دستخوش تغییر قراربگیرد و ارزش  این کالای گرانبها و ارزشمند رامعرض خطر قرار دهیم.

قالیشویی ها با آگاهی از رنگ ومقاومت الیاف فرش از مواد شوینده ی مناسب با تاروپود والیاف ورنگ فرش استفاده می کنند ویک شستشوی با کیفیت وعالی وتمیز رابدون تخریب و آسیبی به فرش به شما تحویل می دهند.

دریک قالیشویی بادستگاه های مدرن وتکنولوژی به روز تمام کار( غبارگیری ،شستشو، عمل آبگیری فرش وخشک کردن فرش) را مکانیزه انجام می دهند در اینگونه شستشو فرش دستباف شما ضمن شستشوی تمیز وپاکیزه وکاملا اسلامی ،هیچ گونه آسیبی ندیده و کاملا سالم تحویل شما داده می شود.

[/vc_column_text][vc_column_text]

اگر کودک دارید ویا حیوان خانگی واستفاده از مواد شوینده ی صنعتی موجب آلرژی در آنها می شود ما به شما طرز تهیه ی چند شوینده ی طبیعی را یاد می دهیم.

  • (یک پیمانه سرکه ی سفید+یک لیتر آب ولرم+یک قاشق غذاخوری نمک)را مخلوط وبا استفاده از یک اسفنج از این مخلوط روی سطح فرش دستباف خود بکشید تا تمیز شود.
  • (ترکیب آب ولرم +سرکه ی سفید+جوش شیرین ) هم می تواند برای فرش شما مناسب باشد.
  • مخلوط آب وآمونیاک هم برای زدودن آلودگی از سطح فرش دستباف مفید می باشد.
  • عمل تمیز کردن فرش راحتما در جهت خواب پرزهای فرش دستباف بکشید تا الیاف فرش شما آسیب نبیند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

مراحل شستشوی فرش دستباف در قالیشویی شهباز

 پس از این که سفیر شستشو فرش شما را تحویل گرفت ،آن را به کارخانه تحویل می دهند. ابتدا فرش نظافت شده وپس از جارو کشیدن مرحله ی غبارگیری فرش می باشد.که فرش درون استوانه های دوار که دارای شلاق هایی است قرار می گیردوغبارگیری می شود.سپس به مرحله ی لکه بری رفته واگرلکه بری داشته باشد کارشناسان با توجه به لکه بری فرش شما از مواد پاک کننده مربوط به لکه استفاده کرده وفرش را لکه بری می کنند.سپس فرش به قسمت شستشو می رود و کار شستن فرش با متریال های شوینده ی خارجی صورت می گیرد.پس از آن فرش به قسمت گرمخانه فرستاده می شود. تاضمن آبگیری فرش ،فرش شماخشک شده و از هر گونه بوی نم جلوگیری شود.وفرش شما با بهترین کیفیت شستشوداده شده تا تحویل شما شود تمام مراحل شستشو در قالیشویی شهباز مکانیزه بوده وفرش شما کاملا بهداشتی وتمیز شسته می شود بدون این که آسیبی ببیند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

مزیت دفاترقالیشویی هایی که کارخانه دارند این است که:

  • فرش پس از شستشو در گرمخانه خشک می شود وفرش بوی نم نمی گیرد.
  • فرش پس از خشک شدن چروک نمی شود.
  • فرشی که در گرمخانه خشک شود از رشد حشرات موزی مثل (بیل) جلوگیری می کند.  
  • فرش پس از شستشو کاملا تمیزوعاری ازآلودگی محیط به شما تحویل می دهند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

امتیاز page
Call Now Buttonتماس تلفنی