تهران ، جنب آباد جنوبی ، میدان چهارباغ شرقی ، 16 متری جنوبی ، پلاک 5

شستشوی فرش های ابریشم

[vc_row pix_particles_check=””][vc_column][vc_column_text]

شستشن فرش های ابریشم

فرش های ابریشم طبیعی ومصنوعی دو دسته از فرش هایی هستند که به عنوان زیر انداز در زندگی امروزی، ما از آن بهره می بریم.ابریشم که محصول ارگانیک وطبیعی کشور ایران می باشد به همراه پشم گوسفند برای بافت فرش ابریشم طبیعی به کارمی رود.رنگ آمیزی الیاف فرش ابریشم هم از مواد کاملا ارگانیک وطبیعی مثل(پوست گردو،ریواس،پوست انار،حنا وموادمعدنی طبیعی )می باشد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

شستن فرش ابریشم طبیعی:

فرش ابریشم طبیعی در هنگام شستن نیاز به مراقبت ویژه ای دارد.چون الیاف فرش ورنگ آمیزی آن کاملا از مواد ارگانیک وطبیعی استفاده شده،ممکن است براثر شستشوی نادرست،دچار تغییر رنگ شده والیاف فرش هم آسیب ببیند بهتراست شستن فرش ابریشم طبیعی را به مراکز قالیشویی که کادری کاملا مجرب وحرفه ای در زمینه ی شستشوی فرش های دستباف وابریشم دارند واگذار کنید . کارشناسان فرش باتجربه وتبحری که در زمینه ی الیاف ورنگ آمیزی فرش دارند،از متریال شستشوی مرغوب ومناسب با الیاف فرش، کار شستن وتمیزی فرش ابریشم طبیعی رابه بهترین نحوی ممکن انجام می دهند تا ضمن شستن فرش ابریشم ،هیچگونه آسیبی به فرش وارد نکنند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

شستن فرش ابریشم در منزل:

همان طور که توصیه شد بهتراست کار شستن فرش ابریشم طبیعی را به مراکز قالیشویی واگذار کنید.ولی ممکن است در طی زندگی روز مره وکثیفی ناشی از محیط، فرش ما نیاز به تمیزی داشته باشد که ما چند راهکار برای شستن وتمیزی فرش ابریشم طبیعی ارائه می دهیم.

  • یک قاشق چای خوری از شامپوی فرش را با یک لیتر آب ولرم مخلوط کنید وهم بزنید تا کف کند.کف را با یک اسفنج نرم روی سطح فرش ابریشم ودر جهت خواب پرزهای فرش در یک جهت بکشید تا کثیفی وغبار روی فرش ابریشم برطرف شود.
  • یک پیمانه سرکه ی سفید را با یک قاشق غذا خوری نمک ویک لیتر آب مخلوط کنید وبا یک دستمال سفید وتمیز را با این محلول آغشته و در جهت خواب پرز های فرش ابریشم بکشید تا فرش تمیز شود.
  • مخلوط آب وآمونیاک هم برای زدودن آلودگی از سطح فرش ابریشمی مفید است.
  • ترکیب آب وسرکه ی سفید وجوش شیرین هم در تمیزی فرش ابریشم به شما کمک می کند.
  • توجه داشته باشید پس از استفاده از مواد توصیه شده حتما سطح رویه ی فرش ابریشمی را با یک حوله خشک کنید تا نم موجود در الیاف فرش باعث پس دادن رنگ الیاف به هم نشود ورنگ فرش شما دستخوش تغییر نگردد.
  • بهتر است فرش ابریشم طبیعی را در مسیرهایی که رفت وآمد زیاد است پهن نکنید تا کمتر کثیف شود و الیاف فرش آسیب ببیند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

فرش ابریشم مصنوعی:

فرش ابریشم مصنوعی هم از الیاف ابریشم مصنوعی به همراه پشم گوسفند بافته شده،

ولی چون از مواد مصنوعی برای بافت این فرش بهره گرفته شده قیمت تمام شده ی آن نسبت به فرش ابریشم طبیعی ارزانتر می شود و هر کس می تواند با توان مالی متوسط از عهده ی خرید این فرش بر آمده واز زیبایی ودرخشندگی آن بهره ببرد.

فرش ابریشم مصنوعی جلا و درخشندگی فرش ابریشم طبیعی را ندارد.ولی از نظر زیبایی وچشم نوازی به اندازه ی فرش ابریشم طبیعی در بین فرش ها جلوه گری کرده ونظر هر بیننده ای را جذب می کند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

شستن فرش ابریشم مصنوعی:

این گونه از فرش های ابریشمی چون از مواد مصنوعی در بافت آن استفاده شده در برابر مواد شوینده نسبت به فرش ابریشم طبیعی مقاومتر هستند.وحساسیت الیاف فرش طبیعی را ندارند ولی الیاف فرش ابریشم مصنوعی بر اثر شستشو وپا خوردن جلا و درخشندگی خود را زودتر از دست می دهند وبر اثر شستشوی زیاد کهنه وفرسوده به نظر می رسند.بنابراین بهتر است تا زیاد شسته نشده تا از کیفیت الیاف فرش کاسته نشود.

شستشوی فرش ابریشم مصنوعی بهتر است با مواد شوینده ای که زیاد اسیدی وقلیایی نباشند صورت بگیرد تا از مرغوبیت رنگ والیاف فرش کاسته نشود، بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که شستن فرش ابریشم مصنوعی را به قالیشویی که مجاز ومعتبر هستند بسپارید. تا یک شستشوی اصولی وکاملا بهداشتی را به شما ارائه دهندولی برای شستشوی معمولی وروزانه ی فرش در منزل ما به شما چند راهکار پیشنهاد می دهیم.

-حداقل هفته ای دو مرتبه سطح رویه ی فرش را جارو بکشید تا گردوغبار ناشی از محیط از سطح فرش زدوده شود.

-ماهی یک مرتبه از یک شوینده ی مناسب با الیاف فرش وآب ویک دستمال برای تمیزی فرش خود استفاده کنید تا کثیفی وآلودگی روی فرش را پاک کنید ،تا این آلودگی به عمق الیاف فرش نفوذ نکند وباعث چرک وکثیفی عمیق فرش نشود.

-سعی کنید از فرش ابریشم مصنوعی در محل پر رفت وآمد منزل استفاده نکنید،زیرا فرش زودتر چرک شده ونیاز به شستشوی بیشتر دارد وشستن زیاد برای اینگونه فرش مناسب نیست.جلا ودرخشندگی فرش براثر شستشوی زیاد از بین می رود.

-هرگز برای سفید شدن بیشتر الیاف فرش ابریشمی از مواد سفید کننده کمک نگیرید باعث آسیب به رنگ والیاف فرش شما می شود.

[/vc_column_text][vc_column_text]

شستشوی اصولی و حرفه ای فرش های ابریشم مصنوعی و طبیعی:

شستشوی فرش های ابریشم طبیعی ومصنوعی در منزل یک راهکار موقت می باشد ولی برای یک شستشوی حرفه ای وکارشناسانه باید از قالیشویی های مجاز ومعتبر کمک گرفت تا به فرش آسیب نرسد.وبا یک شستشوی غیر اصولی وناشیانه باعث آسیب وتخریب این کالای گرانبها وارزشمند نشوید در این راستا ما به شما قالیشویی که دارای کارخانه بوده وبا دارا بودن جواز فعالیت،یک شستشوی اصولی وحرفه ای را با استفاده از کارشناسان خود به شما ارائه دهند ،معرفی می کنیم.

[/vc_column_text][vc_column_text]

قالیشویی شهباز  :

 دارای کارخانه ودفاتر قالیشویی در مناطق 22گانه ی تهران با کادری مجرب وکارآزموده آماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان خود می باشد.لذا شما با تماس با دفتر مرکزی ویا سایت این قالیشویی می توانید در کمترین زمان ممکن حتی 24 ساعته در ایام تعطیل بهترین شستشو رابا مرغوبترین متریال شستشو کاملا بهداشتی واسلامی از این مرکز دریافت کنید.

قالیشویی شهباز دارای کارخانه وگرمخانه بوده وفرش شما رادر کمترین زمان با استفاده از دستگاه های به روز ومدرن

 (تحویل،غبارگیری، لکه بری،شستشو،آبگیری وخشک کن )به شما تحویل می دهد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

امتیاز page
Call Now Buttonتماس تلفنی