تهران ، جنب آباد جنوبی ، میدان چهارباغ شرقی ، 16 متری جنوبی ، پلاک 5

انواع شستشوی فرش در کرج

شستشوی فرش کرج یکی از تخصصی ترین فعالیت های قالیشویی کرج می باشد که نیاز به مهارت کافی برای انجام این کار می باشد زیرا کوچک ترین اشتباهی می تواند آسیب جبران ناپذیری را به فرش شما وارد نماید، با توجه به اینکه امروزه قیمت فرش ها نسبت به گذشته بیشتر شده است پیشنهاد میکنیم فرآیند شستشو فرش خود را برای هرچه بهتر انجام شدن آن به قالیشویی ها واگذار کنید چرا که با بهرمندی از بروز ترین تجهیزات و نیروهای مجرب می توانند شستشوی فرش را با بالاترین کیفیت انجام دهند.

روش های شستشو فرش کرج :

1 – قالیشویی سنتی

2 – قالیشویی نیمه اتوماتیک

3 – قالیشویی اتوماتیک

۱ ـ قالیشویی سنتی کرج

این روش برای همه ی ما آشناست، خیس کردن فرش ها روی زمین و پاشیدن مواد شوینده روی آنها، صدای فرچه و پارو کشیدن و در نهایت پهن کردن فرش ها روی دیوار تا خشک شوند.

همه ی ما خاطرات شیرینی از آن دوران داریم لحظاتی که با دستان خیس روی فرش ها فرچه می کشیدیم، هرچند هنور هم از این روش در برخی از قالیشویی ها استفاده می شود اما با این تفاوت که مراحل آبگیری و خشک کردن فرش کمی متفاوت تر است.

۲ ـ قالیشویی نیمه اتوماتیک کرج

در قالیشویی نیمه اتوماتیک خبری از روش های سنتی نیست و تقریبا تمام مراحل شستشو توسط دستگاه ها صورت می پذیرد، البته که نظارت و کنترل نیروی انسانی بر روی فرآیند شستشو همچنان برقرار می باشد.

3 ـ قالیشویی اتوماتیک کرج

همانطور که از نام آن پیداست تمامی مراحل شستشو فرش ها به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود و پس از طی شدن مراحل شستشو فرش کرج، فرش برای آبیگری به دستگاه های آبیگری اتوماتیک فرش منتقل می شود.فرش های پس از آبگیری به سالن های خشک کردن فرش منتقل می شوند و نم و طوبت آنها به طور کامل گرفته میشود.

قالیشویی شهباز شعبه کرج

  • دارای کارخانه شستشوی فرش در کرج
  • گارانتی کلیه خدمات قالیشویی
  • تحویل ۴۸ ساعته کلیه سفارشات
  • ۳۰ سال سابقه در حوزه قالیشویی
  • شستشو فرش کرج
شعبه کرج :
۰۲۶-۳۴۴۸۷۴۱۹
۰۲۶-۳۴۴۸۶۹۱۰
قالیشویی در کرج

شستشوی انواع فرش ها در کرج

شستشو فرش ماشینی کرج

نحوه شستشو فرش ماشینی و نوع مواد شوینده کاملا به میزان کثیفی و تراکم فرش شما بستگی دارد، فرش ها پس از بازدید توسط کارشناسان شستشوی فرش در کرج به سالن مد نظر منتقل شده تا فرآیند شستشو آنها با بهترین مواد شوینده و بروز ترین دستگاه ها صورت گیرد.

انتخاب روش شستشو نیز به نوع فرش بستگی دارد، معمولا روش های سنتی و نمیه اتوماتیک برای شستشوی فرش های ماشینی کاملا مناسب می باشند.

شستشو فرش دستباف کرج

شستشوی فرش های دستباف خیلی حساس می باشد چرا که ممکن در فرآیند شستشو فرش ها دچار آسیب جدی شوند و به عنوان مثال رنگ قاطی کنند. به همین دلیل شستشوی فرش های دستباف در کرج باید توسط کارشناسان خبره در این حوزه صورت گیرد.

روش شستشو فرش های دستباف فرش به فرش متفاوت است و به تشخیص کارشناسان شستشوی مناسب روی این فرش ها انجام می پذیرد.

شستشو فرش خارجی کرج

شستشوی فرش های خارجی با مواد شوینده ایرانی معمولا نتیجه دلچسبی را رقم نمی زند، باید دقت داشته باشید که فرش های خارجی از تار و پود ها و رنگ های خاصی بافته شده اند که در فرآیند شستشو ممکن است دچار آسیب شود.

پیشنهاد می کنیم شستشوی فرش های خارجی خود را به قالیشویی هایی شستشو فرش کرج بسپارید که سالن مخصوص شستشوی فرش های خارجی دارند و از مواد شوینده قلیایی استفاده نمی کنند.

شستشو فرش فانتزی کرج

فرش های فانتزی دارای طرح ها و نقش های متفاوتی می باشند و تار پود بکار رفته در آن ها نیز با سایر فرش ها متفاوت است، به همین دلیل شستشوی آنها نیز کاملا با شستشو های رایج فرق دارد.

این فرش ها دارای ظرافت زیادی می باشند که باید توسط کارشناسان و دستگاه های ظریف شویی فرش صورت گیرد تا کمترین آسیبی به فرش وارد نشود.

شستشو فرش ترک کرج

فرش های ترک یک ازانواع فرش های ماشینی می باشد که از الیاف کتان و ابریشم و پشم بافته شده است، شستشوی این فرش ها تقریبا نزدیک به شستشوی فرش های ماشینی می باشد .

شستشو موکت کرج

موکت ها به طور کلی دو دسته هستند موکت های معمولی و موکت های پالاز، شستشوی این موکت ها نیز کاملا با یکدیگر متفاوت است. معمولا مراحل شستشوی موکت های پالاز کمی بیشتر از موکت های معمولی می باشد .

مراحل شستشو فرش کرج

غبارگیری فرش قبل از شستشو

اولین مرحله برای انجام شستشوی فرش کرج غبار گیری فرش ها می باشد چرا که به طور مستقیم در کیفیت نهایی شستشوی فرش تاثیر گذار است به این منظور فرش ها به دو صورت دستی و مکانیکی توسط دستگاه های غبار گیری فرش انجام می پذیرد.

  • نکته : اگر فرآیند غبارگیری فرش را قبل از شستشو انجام ندهید گرد و غبار در فرش باقی می ماند و در مرحله شستشو فرش در کرج داخل مغز فرش تبدیل به گل می شود و باقی می ماند که در گذر زمان باعث پوسیدگی فرش شما می شود.

شستشو با آب سرد

بعضی از فرش ها مانند فرش های دستباف نیاز دارند تا با آب سرد شستشوی آنها انجام شود چراکه اگر از آب گرم استفاده کنید ممکن فرش شما دچار رنگ دهی شود و به اصطلاح فرش شما رنگ قاطی می کند.

شستشو با آب گرم

مسلما در شستشو فرش کرج با آب گرم ما شاهد کیفیت شستشو بالاتری خواهیم بود ولی باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که فرش در مراحل شستشو رنگ پس ندهد. می توانید قبل از شروع یک دستمال را با آب گرم خیس کنید و روی قسمتی از فرش بکشید تا مطمئن شوید فرش شما رنگ پس نمی دهد.

مواد شوینده مناسب برای شستشوی فرش

برای شستشوی فرش در کرج از مواد شوینده مانند پودر دستی که در آب حل شده در کنار شماپوی فرش استفاده کنید تا علاوه بر تمیز شدن فرش کمترین آسیب به فرش شما وارد شود، همچنین می توانید برای پاک کردن لکه های چربی از روی فرش مقداری مایع ظرفشویی و یا صابون را باهم مخلوط کنید و روی قسمت لک شده بکشید .

آبگیری فرش

دقت داشته باشید اگر فرش شما دستبافت می باشد به هیچ عنوان بعد از شستشو فرش کرج ، آن را لوله نکنید زیرا فرش های دستباف معمولا رنگ پس می دهند . پس باید بعد از شستشو فرش ها پارو کنید و آب مانده در فرش را تا حد امکان خارج نمائید و فرش را روی زمین برای مدتی بگذارید بماند تا آب داخل آن تا حد امکان تخلیه شود.

وقتی فرش شما رطوبت خود را از دست آن می توانید آن را پهن نمائید فقط دقت داشته باشید دوباره روی فرش آب نگیرید و یا ریشه ها را مجددا بشوئید چراکه بدون شک فرش شما پس از خشک شدن کامل دچار زردی می شود.

  • نکته : حتما فرش خود را از پشت پهن نمائید به طوری که نور مستقیم خورشید به آن تابیده نشود و هوا بطور کامل در جریان باشد.
امتیاز page
Call Now Buttonتماس تلفنی